נתונים לאחר המרת רכב לגז (גפ"מ)

מטרות
לקחים לאחר המרת רכב לגפ"מ, האם משתלם, האם אמין וכדומה

הרכב שעליו בוצעה ההמרה
סוזוקי ליאנה 2002 ק"מ לפני המרה 220,000 נפח 1600, מצב מכאני - מצויין

מערכת שהותקנה

לובטו - איטלקית

אמינות

סהכ המערת מאוד אמינה, הרכב נוסע חלק ללא תקלות נוספות ברכב אני מאמין שכלב עם חוש שמיעה מעולה היה אומר שגם קצת שקט יותר בגפ"מ אבל בדרך כלל לא שמים לב.

הבעיות או תקלות ידועות מראש או דברים שבהגדרה אמורים להיות כאלה: מחוון הגפ"מ ממש מצ'וקמק משהו שתולים על הדשבוארד אם למדתם אלקטרוניקה נראה כמו איזה פרוייקט של ילד בכיתה י במעבדת אלקטרוניקה.  המחוון אינו מדוייק לחלוטין, לכן מה שעושים כולם זה מאפסים ק"מ דרך יודעים מראש כמה הגפ"ם עושה על טנק מלא מנסיון ומתדלקים כשיודעים שנגמר.
תקלה באחד מחלונות החשמל לאחר התקנה שמעתי שזה נפוץ, לא תמיד מגיב.  בנוסף קרה כמה פעמים בחורף שהמערכת לא עברה אוטומטית לגפ"מ כנראה כי היה קר לאורך כל הדרך, כל התקלות הנל ממש לא קריטיות, שכן הרכב נוסע מעולה, החשש הגדול היה מבעיות מנוע ולאחר 20 אלף ק"מ הכל חלק.

תדלוק

ישנו פקטור משמעותי במיוחד לתדלוק שלא שמתי לב אליו לפני שהתקנתי גפ"מ אז חשוב שתהיו מודעים אליו, ישנה תחנה אחת זולה במיוחד (בית דגן) שם מחיר הגפ"מ נמוך ב40 אגורות מכל שאר התחנות 
לדוגמא 3.37 לעומת 3.8 ברוב התחנות. כאשר מחיר 95 רגיל בתדלוק עצמי הוא בערך 7.5 שח

דבר זה גורם לכך שתתדלקו שם המון אולם גם אם אתם נוסעים צפונה דרומה על כביש גהה זה אומר שתצטרכו 10 ק"מ נוספים בשל הדרך לתחנת דלק בית דגן וחזרה כלומר תוספת של 10 ק"מ לתדלוק, בחישוב פשוט זה שווה מספר שקלים, ולכן עדיף על פני תדלוק בתחנה אחרת.  ההפרש שם מעבר בערך 15 ש"ח לעומת בית דגן בגלל הפרשי המחיר.  לכן עדיף מיכל דלק כמה שיותר גדול לגפ"מ כך שתצטרכו לתדלק כמה שפחות, גם אם יש תחנה קרובה אליכם שכן רוב הסיכויים שהתחנה שקרובה אליכם גם יקרה (חוק מרפי)



חניונים
בעייתי, קרוב לוודאי שאם תנסו להכנס לחניונים תת קרקעיים תצליחו (זה מה שאנשים רושמים שאין להם בעיה) אולם זה ברוב המקרים בניגוד לחוק! לכן אני לעולם לא נכנס לחניון תת קרקעי, אלא אם כן יש אישור מפורש, למען השקט הנפשי שלי, לא לחניונים כמובן שיש בהם שלט שאין כניסה לרכב מונע גפם, וגם לא לתת קרקעיים שאין בהם שלט, פשוט לא נכנס.

סייד אפקט של זה אומר שאם נהגתם לשים את הרכב שלכם בחניון תת קרקעי הוא יהיה עכשיו בשמש, כלומר אכילה מוגברת של צמיגים, וצבע וכדומה, גם לזה יש עלות נסתרת בעצם.

אם למקום העבודה שלכם היום יש רק חניון תת קרקעי אתם בבעיה, תנסו לבקש תו חניה עירוני במקום מקום בתוך החניון, גם אם זה יעבוד לכם, לא בטוח שמקום העבודה הבא יהיה חברותי מספיק לרכב מונע בגז יתכן שבו יהיה רק חניון תת קרקעי שאסור להכנס אליו.

חשוב לאחר המרה


  1. להמשיך לטפל ברכב כרגיל לא להתפתות לאלו שאומרים שעכשיו צריך להחליף פחות שמן, לא לקחת סיכונים
  2. עד סיום האחריות  האחריות למערכת אצלי 60קמ להמשיך לטפל אצל המתקין, לאחר מכן תנסו להחליף את הפילטרים למיניהם לבד ולקנות באיביי את החלקים הבדל של מ100 שח  לפילטר לכמה דולרים עוד לא הגעתי לשלב הזה רק ב20 אלף כרגע אולם מתכוון לנסות את זה

Comments