סכסוך במזרח התיכון

שלום חברים, כתבה מספר 2 בסדרה.
הסיטואציה הבין-לאומית הקשה, אליה נקלעה מדינת ישראל בעקבות השתלטותה על משט ספינות "הסיוע" לעזה, מחייבת כל אחת ואחד מאיתנו להתגייס שכם אחד למערך ההסברה (הכושל והמקרטע, יש לומר לצערי) של מדינת ישראל, הן כלפי פנים והן ובמיוחד כלפי חוץ.
עולם שלם נזעק ונסער אל מול פעולתה של מדינת ישראל, ובסערת הגינויים והמהומות הקשות של ערביי ישראל והשמאל הקיצוני (נוער מרצ) כנגד המדינה וכל מי ומה שמייצג אותנו מחוץ לישראל.
ברור שבמצב קשה זה חייבת המדינה לגייס כל מה שבידה להדוף התנפלות זו, ויתרה מכך: לנקוט בכל הצעדים המתבקשים על מנת להדוף כל ניסיון נוסף לשחזר אותו משט ולהעמידנו שוב ושוב באותו מצב קשה, אשר את תוצאותיו נקל לשער.
נראה לי כי במצב דברים זה, חייבים להכיר ולהזכיר את עקרונות החוק הבינלאומי, וזאת על מנת להדוף בראש ובראשונה מבחינה חוקית ומשפטית את גל השנאה והתוכחה ששוטף אותנו מערביי ישראל והשמאל שהיעד אליהם הם שואפים הוא כרסום מדינת ישראל מבפנים.
נשאלת, אפוא, השאלה האם קיימת אמנה בינלאומית המכשירה את פעולתה של מדינת ישראל בנסיבות האירוע שהתרחש זה עתה? ובכן, חברים, התשובה לכך חיובית: קיימים כללים בין-לאומיים המסדירים סיטואציה ממין זו, ואלה נמצאים ב-Helsinki Principles on the Law of Maritime Neutrality.
נוסחם המקורי של העקרונות הללו הוא באנגלית, ולנוחותכם תרגמתי את הדברים הרלבנטיים בתרגום חופשי לעברית. וכך נקבע שם :
עקרונות הלסינקי בדבר ניטראליות ימית
5.1.2(3) מותר לתקוף אניות סוחר המניפות דגל של מדינה ניטראלית אם קיימת תשתית סבירה להאמין שהן נושאות מטען מוברח או שהן פורצות סגר ימי, ועל אף שניתנה להן אזהרה מוקדמת הן מסרבות במתכוון ובבירור להיעצר, או במתכוון ובמפורש מתנגדות לביקור עליהן, לחיפוש בהן, לתפיסתן או להסטתן מנתיבן.
5.1.2(4) מותר לתקוף אניות סוחר המניפות דגל של מדינה ניטראלית אם הן:
(א) נוטלות חלק בפעילות עוינת בשירות האויב;
(ג) מהוות חלק ממערך הביון של האויב או מסייעות לו;
(ה) מסייעות בכל דרך אחרת לפעילות צבאית של האויב, כגון על ידי הובלת חומרי אספקה צבאית, ואין הן מאפשרות לכוח התוקף להעביר תחילה את הנוסעים בהן ואת צוותן למקום מבטחים. אלא אם הנסיבות אינן מאפשרות זאת, יש ליתן להן אזהרה, על מנת שתוכלנה לשנות את נתיבן, לפרוק את מטענן או לנקוט באמצעי זהירות אחרים.
5.2.1 ביקור וחיפוש
כחריג לעיקרון 5.1.2 בסעיף 1 ובהתאמה לעיקרון 1.3 (במשפט השני), יש לאוניות קרב זכות לבקר באניות סוחר ניטרליות ולערוך בהן חיפוש, על מנת לברר מהו טיב מטענן ומהו יעדו. אם אוניה מנסה לחמוק מביקורת שכזו או מגלה התנגדות לכך, מותר לנקוט נגדה במידת הצורך בפעולות הנחוצות על מנת לכפות עליה מימוש זכות זו. עניין זה כולל גם זכות להסיט את האוניה מנתיבה, אם ביקור וחיפוש במקום המפגש עימה אינם ברי-ביצוע.
5.2.10 סגר ימי
סגר ימי, לאמור: מניעת תנועה ימית כלשהי או מסוימת מהגעה אל או מיציאה מתוך נמל או מחופי צד עוין, מהווה שיטה לגיטימית של לוחמה ימית. על מנת שיהא בר-תוקף, חייבים להכריז על סגר וכן להודיע עליו לצד העוין ולמדינות ניטרליות, ועליו להיות מיושם באופן יעיל ובלא משוא פנים כלפי אניות של כל המדינות. אין להטיל סגר החוסם גישה לנמלים או לחופים ניטראליים. מותר לעצור וללכוד כלי שייט ניטראליים שיש בסיס להאמין - או שבאופן הגיוני קרוב לוודאי - כי בכוונתם לפרוץ את הסגר. אם ברור כי כלי שייט אלה, לאחר שניתנה להם אזהרה מוקדמת, מתנגדים לתפיסתם - מותר לתקוף אותם.
עתה, לאחר עיון בעקרונות הבין-לאומיים הללו, נקל להבין כי מדינת ישראל פעלה בדיוק נמרץ בהתאם לעקרונות:
1.כל כלי השייט הללו הפליגו תחת דגלי מדינות שלכאורה אינן צד למעשי העוינות בין מדינת ישראל לעזה (במתכוון לא כיניתי אותן "ניטראליות").
2.יעדם המוצהר באופן ברור ובריש גלי של כל כלי השייט הללו היה לנמל עזה, תוך שהצהירו בבירור ובמפורש שבכוונתם לפרוץ את הסגר הימי.
3.מדינת ישראל הכריזה זה מכבר על דבר קיומו של סגר ימי על עזה לנוכח מעשי העוינות מצד הפלשתינאים ברצועה, וידוע לכל כי היא אוכפת אותו.
4.כל כלי השייט הללו המשיכו בדרכם לעזה, למרות האזהרות המוקדמות שניתנו להם להימנע מכך.
5.כל כלי השייט הללו הודיעו על התנגדותם לביקור על סיפונם ולביצוע חיפוש בהם אחר חומרי מלחמה.
6.אופי המטען שהוצהר עליו ככזה שמצוי בכלי השייט הללו, אופי המטען שנחשד כי בפועל נמצא בהם, זהות חלק מהאנשים שנמצאו על סיפונם (מבוקשים מארגון אל-קעידה) וארסנל כלי הנשק הקרים (והחמים) בהם הצטיידו לצורך הפלגה זו (כפי שאכן נתגלה בדיעבד) הצדיקו ביקור, חיפוש ומעצר.
7.ההתנגדות – ועל אחת כמה וכמה האלימה ביותר – שגילו כל השייט לביקור בהם ולחיפוש עליהם, הצדיקה לחלוטין תקיפה והשתלטות מצד מדינת ישראל, כולל גרירתן לנמל אשדוד ומעצר נוסעיהן ואנשי צוותן של הספינות הללו.
8.לכל המתפלפלים בדקויות לשוניות: ניסיון לטעון שאין מדובר כאן באוניות סוחר נדון מראש לכישלון לוגי, וזאת לפחות על שום הטעמים הבאים:
מראש הודיעו כי אלו כלי שייט שייעודם וייעוד מסעם הם לשאת מטען לעזה.
גם לפי נוסח העקרונות האמורים, ספינת סוחר יכולה לשאת נוסעים, והראיה: האמור לעיל בסעיף 5.1.2(4) פסקת משנה (ה).
9.ואחרון ברשימה אך ראשון בחשיבות: עקרונות הלסינקי אינם קובעים תנאי כלשהו שהביקור, החיפוש ו/או התקיפה יבוצעו על ידי הכוח הצבאי, אך ורק בשעה שכלי השייט הנבדק נכנס או נמצא בתחומי המים הטריטוריאליים של המדינה שהטילה ואוכפת את הסגר הימי!
זכרו: המשט הבא וזה שלאחריו הם כבר בדרך. כולנו חייבים להיות משוכנעים בצדקת דרכנו ובלגיטימיות שלה גם ובעיקר מבחינה בין-לאומית, וזאת על מנת שנוכל להתמודד טוב יותר מול גל ההאשמות מצד כל העולם ומצד שונאינו מבית- השמאל הקיצוני.
ההיסטוריה ופשעי העבר נגדנו עלולים לשוב וביתר שאת אם לא נשכיל לדחות ולהלחם עד חורמה בשקרים הגדולים והמתועבים הללו שמטופחים צומחים ומכים שורש בזכות יפי נפש מאוסים ובעלי אינטרסים מתוכנו, עינו ערך:

• "שלום (בחלום) עכשיו"
• "עיתון הארץ" (בטאון אל-קאידה) = עיתון שמחליט לפרסם כתבה ענקית 15 עמודי צבע בזכות ה"נאכבה" ובזכות ערביי ישראל להגדרה עצמית.. וחבל שישראל הוקמה וכמה המדינה רעה, גרועה ... והכול במוסף חגיגי שפורסם ביום העצמאות 60 למדינת ישראל !!! (לקרוא ולא להאמין). כמו כן עיתון הארץ מעסיק וממן מרגלים נגד המדינה (ענת קם ו אורי בלאו).
• נוער מרצ (אנרכיסטים נגד הגדר)= הזרוע המדינית של ארגוני הטרור. ארגון שמצד אחד מדבר במילים מתקתקות על זכויות האדם, שוויון בין נשים לגברים וכו..ומצד שני נוער מרצ מעולם לא הפגין למען זכויות הנשים הערביות, נוער מרצ מעולם לא הפגין נגד יחס מזעזע ביותר לנשים במגזר הערבי. נוער מרצ מעולם לא הפגין למען שחרור גלעד שליט או למען יזכה לביקור נציג הצלב האדום , נוער מרצ מעולם לא הפגין למען תושבי שדרות שנפלו עליהם טילים במשך 7 שנים אבל ...נוער מרצ הפגין למען מחבלי החמאס, נוער מרצ הפגין למען פעילי הטרור מספינת מרמרה, נוער מרצ הפגין נוטל חלק פעיל בזריקת אבנים על חיילי צה"ל מידי שבוע בהפגנה הקבועה במחסום נעלין\בילעין נגד גדר ההפרדה שחוסכת לנו אלפי הרוגים ודם רב.

זאת ועוד, בעקבות "משט השלום " יצאה משלחת של נוער מרצ בראשות יונתן שפירא וברוב חוצפתם ריססו על קירות גטו ורשה בפולין כתובות נגד מדינת ישראל ובעד "שחרור עזה מהגטו" ו"בזכות העם הפלסטיני" !!! (תקראו טוב את המשפט לקרוא ולא להאמין).
נשאלת השאלה למה לא מרססים על המסגדים בהר הבית כתובות "על החמאס לשחרר מייד את גלעד שליט"?

מסקנה : נוער מרצ לא מתעניין זכויות האדם אלא מתעניין כיצד ניתן לסייע לשונאי ישראל.
• "אומץ לסרב" - שקמה בעקבות אינתיפאדת אל אקצה ואפשרה לפחדנים מוגי לב להשתמט.
• ועוד מספר לא מבוטל של ארגונים בנוסח (בצלם), הבוגדים במדינתנו, בעמינו, בחיילינו, בצה"ל ובקציניו ומפיצים שקרים, תעמולה, תמונות של חיילנו בעת פעילות מבצעית שנועדה להגן עלינו (רובם ערוכות), כדי שהעולם שניסה להשמיד אותנו בעבר יהיה מסוגל כעת לפחות להעמיד אותנו לדין כביכול על פשעי מלחמה (אנטישמיות מודרנית).

ארגוני ואנשי שמאל אלו עושים הכול שלא במודע (או שכן) כדי לגרום לשואה שנייה של בני עמינו בשל אינטרסים כאלו ואחרים.

בבקשה תדפיסו, תשמרו, ותפיצו את זה לכל החברים שלכם. מכיוון שחיים בתוכנו הרבה שמאלנים-אנרכיסטים ייתכן ש"בזכותם" חס וחלילה בעוד עשרים שנים כאשר יהיו כאן מספיק ערבים (איחוד משפחות) יהיה לנו ראש ממשלה ערבי והיהודים יאלצו לחזור בחזרה לגלות !

"הדבר היחיד ההכרחי לניצחון של הרוע הוא שאנשים טובים יעשו כלום" (הפילוסוף אדמונד בורק 1729-1797)


תודה
יהודי גאה במולדתו

Comments